De concurrentie binnen de Transport & Logistiek

De concurrentie van merken om schapruimte neemt toe in de grote winkelketens om ervoor te zorgen dat ze in de hoofden van de consumenten blijven en om potentiële inkomsten te verwerven; het is echter niet gemakkelijk te bereiken. De schapruimte heeft een hiërarchie die aan bepaalde consumentencriteria voldoet en retailers zijn steeds selectiever geworden als het tijd is om de lay-out van de producten te bepalen, waardoor leveranciers vaak veeleisende leveringsovereenkomsten moeten ondertekenen die hen onder druk zetten om bij de vraag te blijven.

Overeenkomsten binnen de transport & logistiek

Deze leveringsovereenkomsten kunnen overweldigend blijken te zijn, omdat leveranciers gedwongen worden te concurreren om deadlines te halen. Gelukkig hoeven merken niet te kiezen tussen onvoorspelbare vrachtkosten en dure vergoedingen. Retailconsolidatie stelt bedrijven in staat te besparen op vrachtkosten en de vergoedingen te verlagen door gebruik te maken van één enkel leveringsnetwerk. Een gedeelde toeleveringsketen betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over hoge vrachtkosten en vergoedingen, tot het punt dat sommige bedrijven het niet erg vinden om hun vracht met rivalen te delen, integendeel, ze begrijpen dat het beter is om in de winkel te concurreren dan in de toeleveringsketen. .

keuzes

Als een bedrijf bijvoorbeeld producten naar een winkel wil verzenden, maar niet genoeg product heeft om een ​​volle vrachtwagen te vullen, kan het zijn lading plaatsen bij die van een ander merk dat producten naar dezelfde klant verzendt.

Voordelen van het delen van zendingen binnen de transport & logistiek

Dankzij wat ook wel consolidatie op de plaats van herkomst wordt genoemd, kunnen leveranciers en retailers enorm profiteren:

1. Goedkopere tarieven aanschaffen

Door zendingen van verschillende leveranciers te consolideren die producten naar dezelfde (of nabijgelegen) distributiecentra sturen, krijgen bedrijven toegang krijgen tot betere vrachttarieven en kunnen ze de kosten over leveranciers verdelen. totaallogistiek

2. Minder schade inkopen

Door ladingen in één vrachtwagenlading te combineren, kunnen we de capaciteit verbeteren, het aantal afhandelingsproducten verlagen en het risico op schade verkleinen.

3. Verbetering van de vervulling van de vraag

Met retailconsolidatie kunnen we producten van verschillende leveranciers kopen en deze naar een regionaal consolidatiemagazijn sturen of goederen ophalen bij verschillende haltes. Hierdoor kunnen bedrijven kleinere en frequentere inkooporders plaatsen, aankomstdeadlines halen en leveringen versnellen.

4. Focussen op core business

Door retailconsolidatie te implementeren, kunnen we de hoeveelheid tijd en werk die wordt besteed aan het ontvangen van zendingen verminderen en kunnen we onderbrekingen in de stroom minimaliseren; daarom kunnen bedrijven zich concentreren op de behoeften van hun klanten.

5. Verlagen van de ecologische voetafdruk. totaallogistiek

Door verzending te optimaliseren door middel van vrachtconsolidatie, hebben we minder voertuigen nodig die kooldioxide uitstoten.

Geef een reactie